Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie kontynuuje prace nad przygotowaniem wariantu naprawczego oraz realizację docelowej modernizacji wrót sztormowych na Jeziorze Jamno. Zanim jednak nastąpią już bezpośrednie roboty budowlane, robią wszystko, by zapewnić jezioru możliwie dobrą sytuację środowiskową. W ostatnim czasie udało się uregulować przepływ wody pomiędzy jeziorem i Morzem Bałtyckim. Wpływ na to miało wcześniejsze wyjęcie części belek szandorowych. Dzięki temu udało się doprowadzić do wpływu wody morskiej do Jamna w list
Wody Polskie kontynuują plan inwestycyjny związany z przywróceniem równowagi ekologicznej Jeziora Jamno. Założony przez nas harmonogram zakłada działania mające na celu najpierw realizację wariantu naprawczego, a następnie przygotowanie docelowej przebudowy. Mówimy o zadaniu, które kompleksowo zmienia funkcję infrastruktury dookoła Jeziora Jamno, stąd szeroko zakrojone konsultacje społeczne oraz dyskusje z samorządowcami jak przebudowa powinna wyglądać.
Pierwszego lipca odbyła się debata poświęcona przyszłości Jeziora Jamno. Kolejne spotkanie w tym temacie jest dowodem na to, jak istotna dla Wód Polskich jest rewitalizacja tego akwenu. Podczas konsultacji, w których udział wzięli przedstawiciele Wód Polskich, Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz naukowcy, padła deklaracja, że wariantem realizowanym docelowo będzie konsultowany jesienią ubiegłego roku wariant numer 1.
Dobre wiadomości dla mieszkańców Koszalina, Mielna i wszystkich obserwatorów procesu rewitalizacji Jeziora Jamno. Z początkiem roku 2020 Wody Polskie w Szczecinie oraz Zarząd Zlewni w Koszalinie rozpoczęły procedowanie działań zmierzających do pozyskania niezbędnych decyzji i pozwoleń do rozpoczęcia realizacji wariantu naprawczego wrót sztormowych na Kanale Jamneńskim, który jest niezbędny do jak najszybszej realizacji celem zahamowania postępującej degradacji jeziora Jamno.
31 stycznia podpisana została umowa na zaprojektowanie, wybudowanie i dostawę wraz z wyposażeniem nowego statku pasażerskiego, który pływał będzie po jeziorze Jamno.
To będzie czas realizacji wielkich projektów, ale i kontynuacja rozpoczętych już zadań – harmonogram działań Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie na rok 2020 przewiduje dokończenie budowy dwóch lodołamaczy liniowych, kontynuacje realizacji szerokiego Programu Ochrony Przeciwpowodziowej Dorzecza Odry i Wisły oraz naprawę sytuacji Jeziora Jamno najpierw w wariancie tymczasowym, a następnie docelowym. Nie bez znaczenia są też działania mające na celu poprawę retencji w województwie zachodniopomorskim. Aktywnie prowad
Jezioro Jamno jest dla nas niezwykle ważne – powiedział w czwartek na Kanale Jamneńskim w Mielnie minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk, informując o podpisanej z Energą Invest umowie na wykonanie koncepcji przebudowy kanału.
Po tym, jak 5 lat temu pogłębiony i poszerzony został kanał jamneński oraz wybudowano wrota sztormowe, jezioro Jamno ulega degradacji. PGW Wody Polskie nie wyklucza budowy bystrza jako rozwiązania dla jeziora.
Budowa nowoczesnego apartamentowca Molo Park w Mielnie osiągnęła już ostatnią, piątą kondygnację. Deweloper Firmus Group zakontraktował sprzedaż blisko połowy z oferowanych łącznie 53 apartamentów. Molo Park jest jedenastym projektem inwestora w tym mieście. W ten sposób deweloper aktywnie przyczynia się do dynamicznej przemiany nadmorskiej miejscowości w całoroczny kurort.
RTE i konsorcjum Chantiers de l'Atlantique - Hitachi Energy podpisały umowę na technologię dla sektora offshore
Awaria mostu obrotowego w Giżycku - ruch jachtów w tym miejscu wstrzymany
Maersk dąży do przyspieszenia łańcuchów dostaw w Europie dzięki nowemu obiektowi przeładunkowemu w Rotterdamie
Testy napędu fregaty programu "Miecznik" w fabryce Rolls-Royce
Morskie epizody ćwiczenia pk. "Sarex 24"
Koniec ery CTV z napędem na paliwa kopalne?